Co słychać w polskich kulinariach... | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Co słychać w polskich kulinariach...

Nie da się ukryć, że Polacy coraz chętniej jadają na mieście - fakt ten potwierdziły również niedawne badania Instytutu Badawczego ARC. Nie bez znaczenia jednak jest sama świadomość jedzenia. Mówiąc krótko aktualnie konsumenci stawiają mocno na jakość produktu, jego pochodzenie oraz wartości odżywcze.

- Polski klient wybiera obecnie niezwykle mądrze. Jeśli sięga po mięso, to tylko bardzo dobrej jakości. Jeśli sięga zaś po rybę, to tylko z gatunku tych, które nie są zagrożone, jak flądra czy sandacz. Co ważne, nie boi się również zapytać o pochodzenie produktu i oczekuje rzetelnej odpowiedzi – mówi Bartłomiej Czerwiński, właściciel Restauracji Merliniego.

Region ponad wszystko

A skoro o pochodzeniu mowa – kolejnym mocno zauważalnym trendem jest niewątpliwie stawianie przez konsumentów na lokalność, niemniej w nieco innym niż dotychczas wymiarze.

- Bardzo wyraźnie widać, że nastąpił pewien odwrót od kuchni molekularnej i pochodnych jej kuchni. Tak oto coraz chętniej sięgamy po proste oraz klasyczne smaki, w najlepszej odsłonie kulinarnej i z wykorzystaniem najlepszych dostępnych produktów. Mówiąc krótko znów króluje „region”, który mocno podkreśla naszą tożsamość kulturową. Niemniej warto w tym miejscu zaznaczyć, że choć polski konsument stawia na tradycyjne gotowanie, to jednak z  nowoczesnym akcentem. Rok 2018 to zatem rok pewnego eksperymentowania i łączenia tradycji z nowoczesnością - podkreśla Bartłomiej Czerwiński.

Wszystko, co zdrowe

Według raportu PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022” blisko 13 proc. respondentów (głównie kobiety i osoby po 55. roku życia) wyraźnie zadeklarowało stosowanie odpowiedniej diety - w tym 9 proc. stanowiły osoby, będące na diecie wykluczającej. Nie jest zatem zaskoczeniem, że nacisk na różnicowanie diet w polskich kulinariach przyniósł kolejny trend.  

Element personalizacji menu jest obecnie niezwykle widoczny w wielu restauracjach. Coraz częściej klienci, będący na szeroko pojętej diecie – czy to zdrowotnej, czy wykluczającej – mogą dowolnie wybrać składniki, by móc w pełni delektować się posiłkiem. Stąd nierzadko decydują się oni na proste i naturalne produkty, obfite w świeże zioła, nasiona czy ziarna – zauważa Bartłomiej Czerwiński.

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Wydarzenia
Tagi
Data dodania
9 lipca 2018

Podobne artykuły

Festiwal Kuchni Regionalnej i Tradycyjnej

14 listopada 2018

23 listopada w restauracji Nad Stawem w Bogacicy odbędzie się kolacja inaugurująca 2. Festiwal Kuchni Regionalnej i Tradycyjnej. Sześciu opolskich szefów kuchni zaserwuje sześć różnych potraw, składających się z produktów regionalnych i lokalnych. Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

przeczytaj całość

World Latte Art Championship za nami

14 listopada 2018

Agnieszka Rojewska zajęła 5. miejsce podczas Mistrzostw Świata Latte Art Championship, które odbyły się 7-9 listopada w Brazylii. W finale znaleźli się reprezentanci Chin, Polski, Malezji, Korei Południowej, Grecji i Australii. – Łatwo nie było, wynik raczej powyżej moich możliwości na ten rok cieszy tym bardziej – mówi.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl