Konferencja “Bądź 3 kroki przed i zarabiaj” już w marcu w Poznaniu

Wydarzenia

Konferencja “Bądź 3 kroki przed i zarabiaj” już w marcu w Poznaniu

23 lutego 2018

Już 19 marca w poznańskim Concordia Design odbędzie sięKonferencja gastronomiczna MADE Restaurant Poznań „Bądź 3 kroki przed”. Wśród gości m.in.: Michał Kuter (A Nóż Widelec), Ernest Jagodziński (Autentyk), Sergiusz Hieronimczak (Bee Jay’s), Jacek Wieczorek (City Park Hotel & Residence), Jarek Walczyk (Pink Lobster), Krzysztof Janiszewski (Senses Restaurant). Poradnik Restauratorabędzie uczestniczył w tym spotkaniu.

Po sukcesach zeszłorocznych spotkań liderów gastronomii w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu czas na kolejne pełne wiedzy i okazji do networkingu wydarzenia Made Restaurant. Pierwsze ze spotkań odbędzie się już 19 marca w Poznaniu pod hasłem „Bądź 3 kroki przed i zarabiaj”. Program obejmuje zagadnienia HR, prawa, finansów, marketingu i serwisu. Eksperci Polski Zachodniej wskażą najbardziej newralgiczne punkty, które mogą determinować sukces finansowy w polskiej gastronomii.

„Frekwencja i komentarze podczas ubiegłorocznych spotkań pokazały, że branża ma potrzebę integracji i mierzenia się z trudnymi tematami, takimi jak brak ludzi do pracy. Wymiana wiedzy to jedyna droga do rozwoju w obliczu niedomagającej edukacji gastronomicznej w Polsce. To również międzynarodowy trend w wielu branżach, gdzie najskuteczniejsi praktycy uczą się od siebie.” zapewniają Agnieszka Małkiewicz i Katarzyna Derdzińska, Zarząd z MADE.

Podczas biznesowej konferencji w gronie najprężniej działających lokalnych praktyków – restauratorów, szefów kuchni, managerów, sommelierów, dostawców oraz mediów – zaprezentowane zostaną metody, które pozwolą być „3 kroki przed” w biznesie gastronomicznym. W obszarze szeroko pojętego zarządzania restauracją program schodzi do poziomu detalu, aby sprawdzić, gdzie leży źródło sukcesu finansowego. Uczestnicy podzielą się danymi, faktami i dobrymi praktykami w gronie tych, którzy odnoszą sukcesy w Polsce Zachodniej.

W pierwszej części spotkania przedstawione zostaną wyniki stworzonego przez zespół MADE raportu „Bądź 3 kroki przed” dotyczącego branży gastronomicznej w Polsce. Część dotycząca świata jest już dostępna na: http://made.org.pl/

Następnie zaprezentowana zostanie startująca w tym roku kampania „Do usług – Nowi kelnerzy”, której celem jest promocja i zmiana wizerunku zawodu kelnera, pokazanie wpływu kelnera na dochodowość biznesu oraz ustalenie dobrych praktyk rynkowych w zakresie wynagradzania.

Towarzyszyć będzie jej dyskusja praktyków rynku mi.in. Łukasza Okuniewicza, kelnera współpracującego z MADE.

Ważnym punktem konferencji będzie także panel dyskusyjny z dostawcami gastronomicznymi, dzięki któremu uczestnicy spotkania dowiedzą się na jakie wsparcie ze strony dostawców mogą liczyć restauratorzy, poznają przykłady dobrej współpracy oraz innowacyjne rozwiązania dostawców wspierające pracę w kuchni. Z kolei popołudniowa część konferencji „3 kroki przed w zarządzaniu biznesem” da nowatorskiej wskazówki dotyczące prowadzenia finansów, budowania marki pracodawcy oraz zmian w prawie pracy dla gastronomii.

Nowoczesna restauracja nie powinna zapominać o skutecznym marketingu, w związku z tym również temu niezbędnemu narzędziu promocji i sprzedaży poświęcono cały segment i prelekcje z zaproszonymi gośćmi, specjalistami w dziedzinach takich jak: film, social media, storytelling czy kooperacji pomiędzy szefami kuchni i restauracjami. Ważnym punktem programu będzie zwrócenie uwagi na restauracje hotelowe, które stają się dla hoteli coraz skuteczniejszym narzędziem budowania przewagi rynkowej. Czy mogą stanowić zagrożenie dla restauracji indywidualnych?

Na koniec w ramach MADE TALKS – TRAVEL przez pryzmat 3 przypadków pokazane zostaną powiązania pomiędzy Polską, a tym, co dzieje się w światowej gastronomii w kontekście trzech zagadnień: fine dining, wydarzeń kulinarnych i architektury. Uczestnicy konferencji posłuchają: restauratora Krzysztofa Janiszewskiego, organizatorki polskich kolacji w Berlinie Julii von Bosski Poniatowski i polskiego architekta i właściciela międzynarodowej pracowni Four O Nine Łukasza Kosa.

 

3 KROKI PRZED W SERWISIE – NOWA GENERACJA KELNERÓW

•       Adam Pawłowski, Master Sommelier

•       Łukasz Okuniewicz, Kelner, Fat Buddha Restaurant and Lounge

•       Michał Kuter, Szef kuchni, Właściciel, A nóż widelec

•       Arkadiusz Radtkowski, General Manager, Weranda Family

3 KROKI PRZED W PARTNERSTWIE

•       Jarosław Walczyk, Prezes Fundacji Szefów Kuchni, szef kuchni, właściciel Pink Lobster

•       Aleksandra Batko, Country Sales Manager, Aged

•       Tomasz Sawzdargo, Prezes, Grupa Zakupowa HoReCa GGZ, wykładowca SGH

•       Marcin Czurak, Dyrektor ds. Sprzedaży Krajowej, Aviko

•       Przemysław Szymankiewicz, Dyrektor ds. Klientów Kluczowych, Winterhalter

3 KROKI PRZED W MARKETINGU

•       Mateusz Sarnowski, Gospodarz, Szef kuchni, Przyjemność, Mati Pichci

•       Sergiusz Hieronimczak, Szef kuchni, Bee Jay’s

•       Ernest Jagodziński, Szef kuchni, Właściciel, Autentyk – kuchnia i ludzie

3 KROKI PRZED W GASTRONOMII HOTELOWEJ

•       Jacek Wieczorek, Dyrektor gastronomii, City Park Hotel & Residence

•       Dawid Łagowski, Szef kuchni, Pałac Mierzęcin

•       Piotr Stopczyński, Enolog, Winnica Pałacu Mierzęcin

•       Małgorzata Walczak, Kierownik marketingu, Młyńska 12

MADE TALKS – MADE TRAVEL

•       Krzysztof Janiszewski, Właściciel restauracji SENSES nagrodzonej gwiazdką Michelin

•       Julia Bosski von Poniatoski, Polish Thursday Dinners / Cultural Networking and Fine Dining

•       Łukasz Kos, Architekt i właściciel międzynarodowej pracowni Four O Nine.

Program