Sfinks wypracował 90,7 mln zł  przychodów ze sprzedaży

Newsy

Sfinks wypracował 90,7 mln zł przychodów ze sprzedaży

01 września 2009

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Sfinks Polska wyniosły 90,7 mln zł w pierwszym półroczu 2009 r. wobec 104 mln zł rok wcześniej. Po 6 miesiącach 2009 r. Grupa odnotowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 1,9 mln zł i zakończyła półrocze stratą netto na poziomie 19,6 mln zł.

– Na wyniki finansowe pierwszego półrocza miały głównie wpływ zdarzenia, które wystąpiły w czwartym kwartale 2008 r. i pierwszym tego roku. Pogorszenie się sytuacji finansowej w tamtym okresie doprowadziło m. in. wypowiedzenia części umów, w tym umów najmu lokali i umów kredytowych. W konsekwencji utraciliśmy 12 lokalizacji, doszło także do spadku sprzedaży w większości lokali  Sphinx oraz Chłopskie Jadło. Decyzje podjęte przez władze spółki w ostatnich miesiącach już mają pozytywny wpływ na działalność spółki. Skuteczna restrukturyzacja zadłużenia oraz pozyskanie finansowania pozwoliły na odzyskanie pełnej płynności. Spodziewamy się, że działania ukierunkowane na przywracanie efektywności w spółce pozwolą na odwrócenie spadkowego trendu przychodów ze sprzedaży i uzyskanie dodatniej wartości EBITDA na poziomie skonsolidowanym – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

 – Zobowiązałem się, że – jeśli zajdzie taka potrzeba – przynajmniej do końca 2010 r. będę wspierał spółkę finansowo, by miała zapewnioną bieżącą płynność i pełną zdolność do regulowania zobowiązań. Naszym celem jako zarządu, a także moim jako inwestora, jest doprowadzenie do takiej sytuacji w Sfinksie, by uzyskiwane wyniki zapewniały jej nie tylko pokrycie bieżących zobowiązań, ale także rozwój – komentuje Sylwester Cacek.

Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.