Trendy gastronomiczne mają coraz większe znaczenie | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Trendy gastronomiczne mają coraz większe znaczenie

- Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy mają coraz większe znaczenie w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla nas, osób kreujących branżę gastronomiczną, obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala nam podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów. Mądrze je wykorzystując możemy wpływać na kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych, rozsądne gospodarowanie żywnością, a także zachęcać do kulinarnych eksperymentów i testowania nowych smaków – mówi Jarosław Uściński.

Dlaczego warto śledzić trendy gastronomiczne? Jak w przyszłym roku kształtować się będą nawyki żywieniowe konsumentów w Polsce? Jakimi zagadnieniami obecnie zajmują się kulinarne autorytety i europejscy szefowie kuchni? W ramach otwarcia Instytutu Kulinarnego, Transgourmet i Selgros Cash&Carry wydają pierwszą edycję Trend Book’a 2019, w którym najwybitniejsi szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiadają się na temat trendów kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich i cukierniczych w Polsce i za granicą.

Trend Book 2019 to analiza najważniejszych prognozowanych trendów dla branży gastronomicznej, które w kolejnym roku wpływać będą na sposób komponowania menu zarówno w restauracjach, jak i w codziennym jadłospisie konsumentów. Wśród nich znalazły się trendy kulinarne, restauracyjne, cukiernicze, hotelarskie i sommelierskie. Niewątpliwym atutem projektu zainicjowanego przez Transgourmet i Selgros Cash&Carry jest fakt, że składa się on wyłącznie z artykułów przygotowanych przez cieszących się uznaniem ekspertów z branży gastronomicznej w Polsce i za granicą.

- Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi zgłaszają się do nas wszyscy nasi klienci jest deklarowany brak wiedzy na temat trendów branżowych. Dlatego przy tworzeniu TREN BOOK’a 2019 nawiązaliśmy współpracę z największymi ekspertami dla branży gastronomicznej. Wśród osób współpracujących przy jego tworzeniu znaleźli się wybitni szefowie kuchni z oddziałów Transgourmet we Francji, Austrii i Rumunii, reprezentanci Narodowej Kadry Kucharzy OSSKiC, mistrzowie cukiernictwa, branży winiarskiej i hotelarskiej, posiadający wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu i szczycący się sukcesami najwyższej rangi światowej – mówi Krystian Zalejski, menadżer Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

Wśród ekspertów wypowiadających się na łamach Trend Book’a 2019 znaleźli się, między innymi, Janusz Profus, Maestro Czekolady E. Wedel, Dariusz Jażdżyk, wicemistrz w Mistrzostwach Polski Sommelierów, Marc Galais, Szef Działu Kulinaria Transgourmet Francja, Leo Aichinger, Szef Kuchni Transgourmet Cook z Austrii, Liviu Preda, jeden z najmłodszych i najbardziej utytułowanych szefów kuchni w Rumunii, współpracujący na co dzień z Selgros Cash&Carry Rumunia, a także niezależne podróżniczki, dziennikarki i blogerki kulinarne: Barbara Starecka i Marta Glinka. Wstęp do TREN BOOK’a 2019 opracował Jaroław Uściński, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.

- Projekt Trend Book 2019 to naturalne uzupełnienie najważniejszego wydarzenia w kalendarzu, jakim jest otwarcie Instytutu Kulinarnego Transgourmet, stanowiącego przestrzeń wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy szefami kuchni z całego świata, a także kreującego trendy dla branży gastronomicznej. Jako firma z ponad 20-letnim doświadczeniem, chcemy nie tylko dostarczać naszym klientom produkty najwyższej jakości, ale także inspirować ich, pobudzać kreatywność i kształtować trendy kulinarne w Polsce i na świecie – podsumowuje Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet i Selgros Cash&Carry. Projekt będzie na pewno kontynuowany i rozwijany. W kolejnych edycja zajmiemy się prócz trendów dla restauracji także nowinkami dla m.in. zborowego żywienia, cateringu, kantyn i street food’u.

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Wydarzenia
Tagi
Data dodania
12 września 2018

Podobne artykuły

Made Restaurant Wrocław

25 września 2018

Po wiosennych spotkaniach w Poznaniu i Krakowie, przyszedł czas na jesienną odsłonę projektu. Już 29 października we Wrocławiu spotkają się ci spośród przedstawicieli branży Horeca na Dolnym Śląsku, którzy chcą być 3 kroki przed innymi i… zarabiać. Biznesowa platforma gastronomiczna Made Restaurant to przestrzeń wymiany wiedzy, inspiracji i doświadczeń między liderami branży hospitality w kluczowych regionach w Polsce. Partnerem organizacyjnym wydarzenia został hotel Double Tree by Hilton.

przeczytaj całość

Sieć SO! Coffee planuje otwarcie nowych lokali

25 września 2018

90% Polaków nie wyobraża sobie dnia bez filiżanki kawy. Coraz częściej jej picie traktujemy jak rytuał, chwilę relaksu lub pretekst do spotkania ze znajomymi. Jest więc zapotrzebowanie na kawiarnie. Sieć SO! Coffee planuje otwarcie nowych lokali w Szczecinie, Trójmieście, Poznaniu, Zielonej Górze i Rzeszowie.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl